مدیر حوزههای علمیه کشور در پیامی اعلام کرد که روحانیت و حوزههای علمیه همچنان در میدان و همراه مردم باقی خواهند ماند و مسیر دو ماه گذشته را با قدرت بیشتری ادامه میدهند. آیت الله علیرضا اعرافی با اشاره به دستاوردهای راهبردی اخیر، این موفقیتها را حاصل مقاومت ملت، جانفشانی نیروهای نظامی و هدایت رهبری دانست. ایشان تاکید کرد که روحانیت، نقشآفرینی در این “دفاع مقدس” را اولویت نخست خود میداند.
دستیابی به دستاوردهای راهبردی در پیچ تاریخی
در پیام مدیر حوزههای علمیه کشور به دستاوردهای اخیر ایران و محور مقاومت اشاره شده است. آیت الله علیرضا اعرافی این موفقیتها را راهبردی و تمدنی توصیف کرد. به گفته ایشان، این دستاوردها در پرتو گفتمان امام و انقلاب و به برکت خون شهدا به دست آمده است. مقاومت ملت ایران، جانفشانی نیروهای نظامی و انتظامی، تلاش مسئولان و هدایت رهبر معظم انقلاب از دیگر عوامل این موفقیتها عنوان شد. این تحولات موجب درخشش انوار انقلاب اسلامی و تغییر در معادلات جهانی شده است.
دعوت به استقامت و وحدت برای ادامه مسیر
مدیر حوزههای علمیه بر ضرورت ادامه مسیر مجاهدت در این مقطع حساس تاکید کرد. ایشان همگان را به تضرع به درگاه الهی، استقامت و حفظ وحدت و انسجام دعوت نمود. در این پیام آمده است که ملت بزرگ ایران، جوانان و مجاهدان امت اسلام بر این عهد الهی استوار خواهند ماند. مقاومت در تمام عرصههای نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی تا پیروزی نهایی ادامه خواهد یافت. آیت الله اعرافی تاکید کرد که در این مسیر، نصرت الهی و امدادهای غیبی فرود خواهد آمد.
تأکید بر حضور روحانیت در میدان و همراهی با مردم
بخش اصلی پیام آیت الله اعرافی به نقش و جایگاه روحانیت و حوزههای علمیه اختصاص داشت. ایشان تصریح کرد که روحانیت بیدار، طلاب، فضلا، اساتید و مبلغان همچنان در صحنه حضور خواهند داشت. در این پیام تاکید شده است که حوزههای علمیه “وسط میدان و خیابان، همراه مردم و خادم ملت” باقی میمانند. این نهادها به عنوان مجاهد در راه خدا و سرباز اسلام و ایران، مسیر دو ماه گذشته را با استواری بیشتری ادامه خواهند داد. روحانیت اولویت اول و رسالت نخست خود را نقشآفرینی مؤثر در این دفاع مقدس میداند.
* متن پیام آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزههای علمیه کشور به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِیبٌ
اکنون به فضل الهی، در پرتو گفتمان امام و انقلاب، به برکت خونهای پاک شهیدان بزرگوار و رهبر شهید و عزیز، با مقاومت بینظیر ملت رشید ایران و محور مقاومت، جانفشانی نیروهای عزیز نظامی و انتظامی و امنیتی، تلاشهای مسئولان و مدیران کشور و با هدایتهای رهبر معظم و ارشادهای مراجع عظام و نخبگان حوزه و دانشگاه، میهن عزیز و سرافراز ایران و محور مقاومت و انقلاب و امت اسلامی در این پیچ تاریخی و کارزار عظیم حق و باطل، به دستاوردهای راهبردی و تمدنی دست یافته است و اینهمه درخشش انوار اسلام و انقلاب اسلامی و درماندگی دشمنان زبون و متجاوز و تغییر موازنات و معادلات جهانی، در خور تحسین و ستایش و شکر و سپاس در پیشگاه خداوند متعال است.
اینک در میانه این مسیر نورانی و حساس و آمیخته با سختیها و پیچیدگیها و وسط این رزم تاریخی و سرنوشتساز، همگان باید با تضرع و ابتهال به پیشگاه ربوبی و با استمداد از اولیای الهی و حضرت ولی عصر ارواحنا فداه و شهدای بزرگوار و با استقامت و صلابت حضور در میدان و وحدت و انسجام صفها و هوشمندی و شجاعت، مسیر مجاهدت در راه خدا را ادامه دهیم و مطمئناً ملت بزرگ و جوانان عزیز و مجاهدان امت اسلام و محور مقاومت بر این عهد الهی استوار خواهند ماند و تا فتح قلهها و پیروزی بر متجاوزان به ایران و امت مسلمان و پیمان شکنان و مستکبران جهانخوار از پا نخواهند نشست و مقاومت جانانه را در همه عرصههای نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی، استمرار خواهند بخشید و بیگمان نصرت الهی و امدادهای غیبی فرود خواهد آمد و فتوحات آسمانی و پیروزیهای بزرگتر فرا خواهد رسید، بعون الله و اذنه.
روحانیت بیدار و حوزههای علمیه و خیل عظیم طلاب و فضلا و اساتید و مبلغان و جهادگران حوزههای علمیه و نهادها و مراکز و مدارس حوزوی همچنان وسط میدان و خیابان همراه مردم و خادم ملت و مجاهد در راه خدا و سرباز اسلام و ایران و امت باقی خواهند ماند و مسیر دو ماه گذشته را استوارتر ادامه خواهند داد و اولویت اول و رسالت نخست را نقش آفرینی در این دفاع مقدس میدانند.
وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ
علیرضا اعرافی
مدیر حوزههای علمیه