دکتر مسعود پزشکیان، رئیسجمهور، با انتشار پیامی بر پایداری خدمات دولتی فارغ از نتایج دیپلماسی منطقهای تاکید کرد. او هیئت عالیرتبه ایرانی در پاکستان را مامور به مذاکره شجاعانه برای صیانت از منافع ملی دانست. رئیسجمهور تصریح کرد که دولت تحت هر شرایطی اولویت خود را بر خدمترسانی مستقیم به مردم و حمایت از آنان استوار نموده است.
ماموریت هیئت عالیرتبه برای صیانت از منافع ملی
هیئت ایرانی که در سطح عالی در پاکستان حضور دارد، وظیفه سنگین حفاظت از منافع ملی را بر عهده گرفته است. این تیم دیپلماسی با رویکردی شجاعانه فرآیند مذاکرات را پیش میبرد تا حقوق حقه ایران را در تعاملات منطقهای تثبیت کند. دولت بر این باور است که حضور مقتدرانه در میز مذاکره، بخشی از استراتژی کلی برای تقویت جایگاه اقتصادی و سیاسی کشور در حوزه همسایگی محسوب میشود.
تداوم بیوقفه خدمات دولتی به جامعه
رئیسجمهور در موضعگیری اخیر خود شفافسازی کرد که ارائه خدمات به شهروندان به هیچ متغیر خارجی گره نخورده است. مسعود پزشکیان تاکید داشت که چرخه خدمترسانی دولت به مردم حتی برای یک لحظه متوقف نخواهد شد. این نگاه نشاندهنده اولویتبندی مسائل داخلی و معیشتی در کنار پیگیری اهداف سیاست خارجی است تا ثبات اجرایی کشور تحت تاثیر نوسانات دیپلماتیک قرار نگیرد.
پایبندی دولت به حمایت از حقوق مردم پس از مذاکرات
دولت سیزدهم آمادگی کامل خود را برای مواجهه با هر سناریویی پس از پایان گفتگوهای پاکستان اعلام کرده است. فارغ از اینکه خروجی این نشستها چه باشد، قوه مجریه خود را مکلف به ایستادن در کنار مردم و مدیریت شرایط میداند. این رویکرد اطمینانبخش، پیامی روشن به بازارهای داخلی و افکار عمومی مخابره میکند که دولت مسئولیت تبعات و نتایج فرآیندهای بینالمللی را به طور کامل بر عهده میگیرد.
***
تأکید صریح رئیسجمهور بر تداوم بیوقفه خدمات، نشاندهنده استراتژی «اقتصاد بدون انتظار» است که از شرطیشدن بازار به نتایج سریع مذاکرات جلوگیری میکند. دولت با این موضعگیری، سیگنال ثبات و اعتماد را به بخشهای تولیدی تزریق کرد تا فارغ از خروجی گفتگوها، چرخ فعالیتهای داخلی با قدرت بچرخد. این رویکرد، ظرفیتهای اجرایی کشور را در برابر نوسانات کوتاهمدت دیپلماتیک مصون کرده و تمرکز را بر پیشرفت طرحهای ملی حفظ میکند. در نهایت، این پیام قدرت، مدیریت ایران را در بهرهگیری از فرصتهای منطقهای بدون توقف روند توسعه داخلی به رخ میکشد.