اخطار نهایی ایران به آمریکا: از تنگه هرمز دور بمانید

 

سرلشکر علی عبداللهی، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا، با صدور هشداری مستقیم به آمریکا، بر مدیریت و اشراف کامل نیروهای مسلح ایران بر تنگه هرمز تأکید کرد. او اعلام نمود که هرگونه تردد امن شناورها در این آبراه راهبردی، صرفاً با هماهنگی نیروهای ایرانی امکان‌پذیر است. وی با متهم کردن ارتش آمریکا به دزدی دریایی و به خطر انداختن تجارت جهانی، تصریح کرد هرگونه تلاش برای نزدیک شدن به تنگه هرمز با تهاجم مواجه خواهد شد. این پیام همچنین به هم‌پیمانان آمریکا در مورد پیامدهای غیرقابل جبران هرگونه تنش‌آفرینی هشدار می‌دهد.

 

مدیریت قاطع ایران بر آبراه استراتژیک هرمز

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا در یک پیام صریح، بر کنترل کامل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر تنگه هرمز تأکید کرد. سرلشکر خلبان علی عبداللهی اعلام نمود که امنیت این منطقه به طور کامل توسط ایران تأمین می‌شود. بر اساس این بیانیه، مدیریت پرقدرت بر این آبراه استراتژیک ادامه دارد. او به تمامی کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها نیز اعلام کرد که برای جلوگیری از به خطر افتادن امنیتشان، باید از هرگونه تردد بدون هماهنگی با نیروهای مسلح مستقر در تنگه هرمز جداً خودداری کنند.

 

پاسخ سخت به هرگونه تهدید و تجاوز

سرلشکر عبداللهی با اشاره به اقدامات اخیر ارتش آمریکا در آب‌های آزاد، این نیرو را به دزدی دریایی و به خطر انداختن امنیت اقتصاد جهانی متهم کرد. وی تأکید کرد که سران جنایتکار و ارتش متجاوز و تروریست آمریکا و هم‌پیمانانشان باید بدانند که ملت ایران و نیروهای مسلح مقتدر آن، آمادگی کامل دارند. فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا افزود که ایران در عمل ثابت کرده است به هر تهدید و تجاوز دشمن در هر سطحی، پاسخی بسیار سخت و پشیمان‌کننده خواهد داد.

 

اخطار مستقیم به ارتش آمریکا

در بخش دیگری از این پیام، هشداری مستقیم به نیروهای نظامی بیگانه داده شد. سرلشکر خلبان علی عبداللهی به صراحت اعلام کرد: «هر نیروی مسلح بیگانه به ویژه ارتش متجاوز آمریکا، چنانچه قصد نزدیک شدن و ورود به تنگه هرمز را داشته باشند مورد تهاجم قرار خواهند گرفت.» این بیانیه به عنوان یک خط قرمز روشن برای نیروهای فرامنطقه‌ای در یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های انرژی جهان تعریف می‌شود و بر عزم ایران برای مقابله با هرگونه تحرک تأکید می‌کند.

 

هشدار به هم‌پیمانان آمریکا و پیامدهای هرگونه تنش

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا در پایان پیام خود، حامیان و هم‌پیمانان آمریکا را نیز مورد خطاب قرار داد. او تأکید کرد: «حامیان آمریکای شرور مراقب باشند و کاری نکنند تا با پشیمانی غیرقابل جبران مواجه شوند.» وی افزود که هرگونه اقدام تجاوزکارانه از سوی آمریکا برای برهم زدن شرایط فعلی، تنها به پیچیده‌تر شدن وضعیت منجر می‌شود. این اقدامات امنیت تمام شناورها در این محدوده حساس را به خطر انداخته و نتیجه‌ای جز افزایش تنش نخواهد داشت.

 

***

این بیانیه یک پیام راهبردی و بازدارنده با هدف ترسیم خطوط قرمز روشن برای آمریکا و متحدانش در منطقه است. تأکید بر لزوم «هماهنگی» برای عبور، به معنای به رسمیت شناختن حاکمیت عملی ایران بر این آبراه حیاتی است که شریان اصلی عبور انرژی جهان محسوب می‌شود. این هشدار مستقیم، ریسک هرگونه محاسبه اشتباه از سوی نیروهای فرامنطقه‌ای را به شدت افزایش داده و بر آمادگی ایران برای واکنش قاطع به هرگونه اقدامی که امنیت ملی خود را به خطر بیندازد، تأکید می‌کند.

 

 

Related posts

تخفیف ۲۰ درصدی پروازهای کیش‌ایر برای کیشوندان

اعلام برنامه تعطیلات رسمی و مسیرهای تشییع قائد اعظم شهید

استقامت ایران امتداد صراط مستقیم ترسیم‌شده با خون سیدالشهدا است